start | << předchozí esejka | všechny esejky | >> další esejka

esejka číslo 2:
k autorství
téma: autorství
vydána: 2012-12-04 08:39:47
Veřejně přiznávám, že jsem nic nevymyslel a ani se tak nestane. Nevěřím na tvořivost. Konkrétně na její magické pojetí. Člověk vždy jen spojuje, rozpojuje a dotváří něco, co už tu bylo, podle několika vyjmenovatelných klíčů. Nic jednoduchého a i zároveň ani nic, co by nezvládl počítač. Sedě v kuchyni chaloupky, dumal jsem o omílaném Karlově mostě a fotkách Pražského hradu (můžete fotit hrad z mostu jen za poplatek, protože je jasné, že si to chcete pověsit na facebook, tím si zvýšit prestiž a tedy chcete potenciálně vydělávat na uměleckém díle). Jako odveta mně napadlo postávat v létě před chatou a vybírat peníze od lidí, co chaloupku chtějí fotit. Bohužel žádný extrém to nevyřeší. Když něco naprogramuju, rád bych za to dostal zaplaceno. Nechtěl bych, aby má práce nebyla zhodnocena. Bojím se, že v této esejce žádnému rozhřešení nedojdu. A třeba přeci. Vždy nastává problém ve chvlíi, kdy za práci jednoho chce inkasovat druhý. Vydavatel za spisovatele či muzikanta, politik za architekta.

Komentáře k tématu:
Vaše jméno:
písmeno kvé:

komentáře k tématu autorství:

další esejky na téma autorství: (řazené od nejnovější)
1) k autorství
téma: autorství
vydána: 2012-12-04 08:39:47
Veřejně přiznávám, že jsem nic nevymyslel a ani se tak nestane. Nevěřím na tvořivost. Konkrétně na její magické pojetí. Člověk vždy jen spojuje, rozpojuje a dotváří něco, co už tu bylo, podle několika vyjmenovatelných klíčů. Nic jednoduchého a i zároveň ani nic, co by nezvládl počítač. Sedě v kuchyni chaloupky, dumal jsem o omílaném Karlově mostě a fotkách Pražského hradu (můžete fotit hrad z mostu jen za poplatek, protože je jasné, že si to chcete pověsit na facebook, tím si zvýšit prestiž a tedy chcete potenciálně vydělávat na uměleckém díle). Jako odveta mně napadlo postávat v létě před chatou a vybírat peníze od lidí, co chaloupku chtějí fotit. Bohužel žádný extrém to nevyřeší. Když něco naprogramuju, rád bych za to dostal zaplaceno. Nechtěl bych, aby má práce nebyla zhodnocena. Bojím se, že v této esejce žádnému rozhřešení nedojdu. A třeba přeci. Vždy nastává problém ve chvlíi, kdy za práci jednoho chce inkasovat druhý. Vydavatel za spisovatele či muzikanta, politik za architekta.